Ha eddig 10W-40-es, A3/B3 jelzésű motorolajat használtál, ideje megismerkedned az új jelzésekkel…

A minőségi autós és motoros kenőanyagokról ismert Divinol tette közzé nemrég, hogy 2021-ben megváltoznak az eddigi, jól ismert jelölések a járművekhez használt olajok dobozain.

Új ACEA-jelzések a kenőanyagokon

Mivel a változás népszerű, nagy tömegben használt termékeket érint, mint például 10W-40-es, rész- vagy félszintetikus olajok, a tulajdonosok többségének érdemes megjegyezni, hogy mi és miként módosul a flakonon.

A szabványok segítenek eligazodni, hogy a tulajdonos – a viszkozitáson túl – minden szempontból tökéletes kenőanyagot válasszon autójához, motorjához. Vásárláskor érdemes a SAE-érték (pl. 10W-40) mellett az ACEA-jelzést is megnézni, hogy valóban ideális motorolajat kapjon a járgány

Az ACEA (Association des Constructeurs Européens d'Automobiles) két új jelölést vezet be idén:

– ACEA A7/B7: viszonylag magas SAPS-tartalmú motorolaj a részecskeszűrő nélküli járművekhez (SAPS jelentése: szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalom).

– ACEA C6: alacsony SAPS-tartalmú motorolaj részecskeszűrővel felszerelt gépjárművekhez.

Hozzátették, hogy mindkettő alacsony HTHS-értékű (HTHS jelentése: az olaj dinamikus viszkozitása 150 fokon, kifejezetten magas nyírófeszültség mellett.) Továbbá arról is döntött a szervezet, hogy két szabvány végleg eltűnik, vagyis ezeket legfeljebb 2023-ig tüntethetik fel a gyártók. Így aztán hamarosan nem lesz C1 és A3/B3 jelzés a motorolajokon, értelemszerűen ezeket váltják az új kódok: C1 helyett C6, A3/B3 helyett pedig A7/B7 kerül a dobozokra.