Mikor és miért kell teljesen lecserélni a fagyállót?
-1140x300w.jpg)
Azt mutatja a tapasztalat, hogy igazi „mostohagyerek” a fagyálló, hiszen míg a motorolaj csereperiódusát szinte minden tulajdonos fejből tudja, a fagyálló sokszor 5-10 éven át csak utántöltést kap, sőt arra is volt már példa, hogy kizárólag a hűtő sérülése miatt lett teljesen lecserélve.
Tetszik vagy sem, holnap beköszönt a szeptember, és ezzel az első hajnali fagyok hónapja, vagyis itt az ideje rászánni két percet, és megnézni, hogy elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű fagyálló van-e a kocsiban, motorban.
Miért kell bizonyos időnként lecserélni a fagyállót?
Nem mindenki tudja, hogy a hűtőfolyadéknak – a fagyás megelőzésén túl – még számos szerepe van. Ez felel azért, hogy ne legyen korrodált a hűtőradiátor, mi több, a vízpumpa kenése is a „feladatai” közé tartozik.
Mindig tartsuk magunkat a gyár által előírt fagyállóhoz, mert a nem megfelelő minőségű hűtőfolyadék kárt tehet a hűtőben és a motoralkatrészekben!
Ha elmulasztjuk a gyárak által előírt, jellemzően kettő-négyéves vagy 20-40 ezer kilométerenkénti cseréjét, azzal megkockáztatjuk, hogy idő előtt kell vízpumpára vagy hűtőre költeni, ami messze nagyobb kiadás, mint a csupán párezer forintba kerülő hűtőfolyadék. Azt javasoljuk hát, hogy nézesse meg autója, motorja hűtőrendszerét, és ha az utóbbi két évben nem volt teljesen lecserélve, akkor már most, szeptemberben ejtse meg a cserét!