Egyre népszerűbbek a hibridüzemű, azaz elektromos és belsőégésű motorral is felszerelt autók. Mivel ezek hagyományos erőforrása sokkal gyakrabban áll le és indul el, mint az elektromos hajtás nélküli autóké, speciális védelemre van szüksége.

 

Ezért fejlesztették ki a – minőségi autó- és motorkerékpár-olajokról híres – Motul mérnökei új termékcsaládjukat, melynek tagjai mind hibridüzemű autókhoz ajánlottak, s erre utal a nevük is: ez a Motul Hybrid széria.

 

 

A sajátos viszkozitás azért indokolt, hogy a gyakran elinduló és leálló motor hidegen is tökéletes kenést kapjon, ami növeli tartósságát, megbízhatóságát

 

Ezeket a HEV (Hybrid Electric Vehicles) és PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicles) kategóriába sorolt járművekhez fejlesztették, előbbi rövidítés a hibrid, míg utóbbi a konnektorról tölthető hibrid modelleket takarja. Négy különböző viszkozitású kenőanyagot találunk a Hybrid családban, név szerint a SAE 0W-20, 0W-16, 0W-12 és SAE 0W-8 termékeket.

 

kawasaki hibrid.jpg

 

Nem véletlen, hogy a motorkerékpár-olajokról ismert Motul pont most nyit a hibridüzemű járművek felé, hiszen a Kawasaki éppen pár hónapja jelentette be, hogy hamarosan a kétkerekűeknél is megkezdődik a „hibridforradalom” és hamarosan érkeznek az első vegyes üzemű motorkerékpárok 

 

Emellett piacra dobta a Motul a kimondottan hibrid hajtáslánchoz készített DHT e-ATF automatikusváltó-olajat is, mely kapcsán kiemelték a mérnökök, hogy kiemelkedő az elektromos szigetelőképessége, ami rendkívül fontos szempont a villanymotorral felszerelt modellekben. Szintén a hibridautókhoz fejlesztették a Motul e-AUTO COOL készre kevert, hosszú élettartamú hűtőfolyadékot, ez utóbbi kiemelkedő hőfelvevőképességével tűnik ki a hasonló termékek tömegéből.